S pomočjo glukomanana lahko zmanjšate trebušno maščobo (III. del)

Viri topnih vlaknin

Topne vlaknine je enostavno dodati v svojo prehrano, saj jih najdemo v različnih rastlinskih živilih. Živila, ki vsebujejo veliko topnih vlaknin so npr. laneno seme, sladek krompir, sadje, kot so marelice in pomaranče, brstični ohrovt, stročnice in zrna, kot npr. ovsena kaša.

Čeprav topne vlaknine lahko pomagajo pri zmanjšanju trebušne maščobe, ni dobra ideja, da takoj pričnete z uživanjem velikih količin topnih vlaknin. To lahko povzroči neželene učinke, kot so krči v želodcu, driska in napihnjenost. Najbolje je, da počasi sčasoma povečate vnos, da bi izboljšali toleranco vašega telesa. Priporočen dnevni vnos vseh vlaknin za odrasle je 30 g.

POVZETEK

Dobri viri topnih vlaknin so laneno seme, stročnice, zrnje, sadje in zelenjava. Pričakujte, da boste sčasoma povečali vnos. 

Ali lahko prehranski dodatki vlaknin pomagajo zmanjšati trebušno maščobo?

Uživanje nepredelanih  živil je najboljši način za povečanje vašega vnosa topnih vlaknin. Ampak, če to za vas ni realno, bi si pri tem lahko pomagali s prehranskim dodatkom, ki vsebuje topne vlaknine.

Na voljo so različne vrste, vključno z luskami psilije, glukomananom in inulinom, nekateri dokazi pa kažejo, da lahko pomagajo pri zmanjšanju trebušne maščobe. Priporočamo NatureVibe glukomanan. 

Na primer, 6-tedenska študija pri najstniških fantih je pokazala, da se je z dodatkom psylijevega luska zmanjšala trebušna maščoba.

Tudi viskozna vlaknina glukomanan je pokazala mešane rezultate pri izgubi trebušne maščobe. Študija pri miših je pokazala, da glukomanan vpliva na zmanjšano maščobo trebuha, študija na ljudeh pa je pokazala enak učinek, vendar le pri moških.

Kljub tem mešanim rezultatom glukomanan lahko spodbuja izgubo trebušne maščobe z upočasnitvijo prebave in zmanjšanjem apetita.

Inulin je druga vrsta topnih vlaknin. Čeprav ni zelo viskozna vlaknina, je bila povezana z izgubo trebušne maščobe. 18-tedenska študija izgube telesne mase pri ljudeh, pri katerih obstaja tveganje za sladkorno bolezen tipa 2, je udeležencem dala bodisi inulinske ali celulozne (netopne vlaknine) dodatke. Obe skupini sta prejeli prehransko svetovanje v prvih devetih tednih in sledili prehranskemu načrtu za izgubo telesne maščobe.

Medtem ko sta obe skupini izgubili telesno maso, je skupina inulina izgubila precej več trebušne maščobe, celotne telesne maščobe in celotne telesne mase. Prav tako so pojedli manj hrane kot ”celulozna” skupina.

Na splošno se zdi uživanje prehranskih dodatkov z vlakninami učinkovita strategija za izgubo trebušne maščobe, čeprav je potrebnih več raziskav, preden se poda končno mnenje.

POVZETEK

Psilij, glukomanan in inulin imajo potencial za zmanjšanje trebušne maščobe, čeprav je potrebnih še več raziskav.

 

Zaključek

Uživanje hrane, ki je bogata s topnimi vlakninami, vam lahko pomaga pri izgubi trebušne maščobe.

Topne vlaknine pomagajo ohranjati črevesne bakterije in spodbujajo celostno izgubo maščob z zmanjšanjem apetita.

Da bi dodatno spodbudili izgubo trebušne maščobe, združite vnos topnih vlaknin z drugimi spremembami življenjskega sloga, kot so uživanje bolj zdrave prehrane in telesno gibanje.

NatureVibe 100% GLUKOMANAN (konjak moka), 50 g, 100 g, 200 g