Shopping cart
0,00 €

6 najboljših sladil za LCHF in ketogeno dieto

6 najboljših sladil

Ketogena dieta izključuje visoko hidratna živila, kot so na primer škrob, sladice in predelani prigrizki. To je pogoj za doseganje presnovnega stanja, ki ga imenujemo ketoza. Organizem v stanju ketoze za energijo porablja maščobne zaloge namesto ogljikovih hidratov. Za ketozo je prav tako pomembno zmanjšano uživanje sladkorja, kar predstavlja velik izziv pri sladkanju pijač, pekovskih izdelkov, omak in prelivov. Na srečo obstajajo različna sladila z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov, ki jih lahko uživate. Predstavljamo vam 6 najboljših sladil za nizkohidratno in ketogeno dieto; plus 6 odsvetovanih sladil.

  1. Stevija

Stevija je naravno sladilo, pridobljeno iz rastline stevia rebaudiana. Spada v skupino nutritivnih sladil, kar pomeni, da vsebuje zelo malo ali praktično nič kalorij in ogljikovih hidratov. Za razliko od običajnega sladkorja so študije na živalih in ljudeh pokazale, da lahko stevija pomaga znižati ravni sladkorja v krvi.

Stevija je na voljo v obliki tekočine in prahu ter se lahko uporablja za sladkanje pijač, sladic in drugih jedi. Ima večjo sladilno moč od sladkorja, zato je potrebna manjša količina stevije za doseganje enake stopnje sladkobe sladkorja. S štirimi grami stevije v prahu nadomestimo 200 gramov sladkorja.

Priporočamo prvovrstno stevija sladilo SunStevia – 100% stevia. Mnoga podjetja želijo na račun (ne)kvalitete produkta privarčevati, zato previdnost pri nakupu stevija sladila ni odveč. Pri nakupu sladil iz stevije je dobro preveriti, koliko deleža Reb-A vsebuje stevija sladilo in iz katerega dela rastline je izvleček pridobljen, ker to bistveno vpliva na kvaliteto izvlečka, saj je Reb-A najdražji in najkvalitetnejši izvleček.

POVZETEK

Stevija je naravno sladilo, pridobljeno iz rastline stevia rebaudiana, ki je skoraj brez kalorij in ogljikovih hidratov.

stevija

  1. Sukraloza

Sukraloza je umetno sladilo, ki se ne presnavlja, kar pomeni, da prehaja skozi vaše telo in tako ne zagotavlja kalorij ali ogljikovih hidratov. Splenda je najbolj priljubljena znamka na osnovi sukraloze na trgu, ker nima grenkega okusa tako kot mnogo drugih umetnih sladil.

Sama sukraloza je brez kalorij, Splenda pa vsebuje maltodekstrin in dekstrozo, dva ogljikova hidrata, ki vsebujeta približno 3 kalorije in 1 gram ogljikovih hidratov v vsakem paketku.

Za razliko od drugih vrst sladil, sukraloza ni primeren nadomestek sladkorja v receptih, ki zahtevajo peko. Nekatere študije so pokazale, da je sukraloza lahko škodljiva, če je izpostavljena visokim temperaturam, saj se ob visokih temperaturah začnejo tvoriti škodljive snovi. Sukralozo raje uporabljajte za sladkanje pijač ali hrane, kot sta ovsena kaša in jogurt, za peko pa uporabite druga sladila.

V večini receptov lahko s Splendo zamenjamo sladkor v razmerju 1: 1. Vendar je čista sukraloza 600-krat slajša od namiznega sladkorja, zato boste za svojo najljubšo hrano potrebovali zelo majhno količino sukraloze.

POVZETEK

Sukraloza je umetno sladilo, ki je brez kalorij in ogljikovih hidratov. Splenda, priljubljeno sladilo na osnovi sukraloze, vsebuje majhno število kalorij in ogljikovih hidratov.

  1. Eritritol

Eritritol je vrsta sladkornega alkohola – vrsta naravno prisotnih komponent, ki na jeziku stimulirajo receptorje za sladek okus, s čimer posnemajo okus sladkorja. Dosega 80 % sladkost navadnega sladkorja, a vsebuje le 5 % kalorij (0,2 kcal/1 g).

Čeprav ima eritritol 4 grame ogljikovih hidratov na eno čajno žličko (4 g), študije kažejo, da lahko pomaga pri zniževanju ravni sladkorja v krvi. Poleg tega zaradi svoje manjše molekulske mase običajno ne povzroča prebavnih težav, povezanih z drugimi vrstami sladkornih alkoholov.

Eritritol se uporablja tako za pečenje kot kuhanje in se lahko uporablja kot nadomestek sladkorja v številnih receptih.

Imejte v mislih, da se eritritol ne stopi tako dobro kot sladkor, zato lahko na določenih živilih ostane rahlo zrnate teksture.

Za najboljši rezultat nadomestite 200 gramov sladkorja z 267 grami eritritola.

Priporočamo naravno in brezkalorično sladilo SUGARSWEET ERY .

POVZETEK

Eritritol je vrsta sladkornega alkohola, ki  dosega 80 % sladkost navadnega sladkorja s samo 5 % kalorij. Študije kažejo, da ogljikovi hidrati v eritritolu ne vplivajo na dvig krvnega sladkorja.

Ker sta za nizkohidratne in ketogene diete primerna tako stevija kot eritritol, je posledično primerna tudi mešanica obeh. V naših sladilih SugarSweet najdete mešanice stevije in eritirola v različnih razmerjih, kar omogoča različne stopnje sladkanja. V ponudbi imamo vrhunske nadomestke navadnega sladkorja, rjavega sladkorja in sladkorja v prahu.

  1. Ksilitol

Ksilitol je še ena vrsta alkoholnega sladkorja, ki se pogosto nahaja v izdelkih, kot so žvečilni gumiji brez sladkorja in bonboni. Ksilitol je enako sladek kot navadni sladkor, a vsebuje le 3 kalorije na 1 gram in 4 grame ogljikovih hidratov na eno čajno žličko (4 grami).

Vendar pa se, kot drugi sladkorni alkoholi, ogljikovi hidrati v ksilitolu ne štejejo za ‘net’ ogljikove hidrate, saj ne dvigujejo krvnega sladkorja ali ravni inzulina tako kot sladkor.

Ksilitol se lahko zlahka dodaja čaju, kavi, proteinskim napitkom ali smutijem za izboljšanje okusa in to z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov.

Primeren je tudi za pečene sladice, a morda bo treba dodati malo več tekočine, saj tekočino absorbira, zaradi česar je jed lahko presuha.

Ker je ksilitol enako sladek kot navadni sladkor, ga lahko zamenjate za sladkor v razmerju 1: 1. Upoštevajte, da je ksilitol pri uporabi v velikih odmerkih povezan s prebavnimi težavami, zato zmanjšajte njegovo uporabo, če opazite kakršnekoli težave.

Priporočamo NatureVibe ksilitol naravno sladilo.

POVZETEK

Ksilitol je sladkorni alkohol, ki je tako sladek kot navadni sladkor. Ker ogljikovi hidrati v ksilitolu ne zvišujejo krvnega sladkorja ali ravni inzulina, ne štejejo k skupni količini ogljikovih hidratov.

  1. Ekstrakt menihovega sadeža (Monk Fruit Sweetener)

Kot že ime pove, je sladilo iz menihovega sadeža naravno sladilo, pridobljeno iz menihovega sadeža, rastline iz južne Kitajske. Vsebuje naravne sladkorje in spojine, imenovane ‘mogrozidi’, ki so antioksidanti in vzrok sladkosti sadeža. Od koncentracije ‘mogrozidov’ je odvisno kolikokrat slajši od sladkorja bo menihov sadež. Lahko je nekje med 100-250 krat slajši.

Sladilo iz menihovega sadeža ne vsebuje kalorij in nobenih ogljikovih hidratov, zato je odlična izbira za ketogeno prehrano.

‘Mogrozidi’ lahko spodbujajo sproščanje inzulina, kar lahko izboljša transport sladkorja iz krvnega obtoka, s čimer uravnavajo ravni krvnega sladkorja.

Pred nakupom dobro preberite deklaracijo, saj je sladilo iz menihovega sadeža pogosto zmešano skupaj s sladkorjem, melaso in drugimi sladili, ki lahko spremenijo skupno vrednost kalorij in ogljikovih hidratov.

Sladilo iz menihovega sadeža se lahko uporabi povsod, kjer bi običajno uporabili navadni sladkor. Priporočena količina se lahko razlikuje med različnimi blagovnimi znamkami, saj je odvisna od morebitnih dodanih sestavin.

Nekateri pri nadomeščanju sladkorja priporočajo uporabo enake količine sladila iz menihovega sadeža (1 : 1), drugi priporočajo, da uporabite pol manj sladila iz menihovega sadeža (1 : 0,5).

POVZETEK

Sladilo iz menihovega sadeža je naravno sladilo, ki je 100 do 250 krat slajše od sladkorja, vendar ne vsebuje kalorij ali ogljikovih hidratov.

  1. Yacon (Jakon) sirup

Jakon sirup pridobivajo iz korenin rastline yacon, ki raste v Južni Ameriki. Sladek sirup jakona je bogat s fruktooligosaharidi (FOS), vrsto topnih vlaken, ki jih naše telo ne more prebaviti. Vsebuje tudi več preprostih sladkorjev, vključno s saharozo, fruktozo in glukozo.

Ker vaše telo ne prebavi velikega dela jakon sirupa, vsebuje približno tretjino kalorij navadnega sladkorja, samo 20 kalorij na eno žlico (15 ml). Čeprav vsebuje 11 gramov ogljikovih hidratov na eno žlico (15 ml), študije kažejo, da ogljikovi hidrati v jakon sirupu ne vplivajo na koncentracijo sladkorja v krvi, kot pri navadnem sladkorju. Pravzaprav so tako študija na ljudeh kot na živalih pokazale, da lahko jakon sirup pomaga pri zmanjševanju krvnega sladkorja in ravni inzulina za regulacijo krvnega sladkorja.

Jakon sirup se najbolje uporablja kot nadomestek sladkorja v kavi, čaju, kosmičih ali solatnih prelivih. Kuhanje z jakon sirupom ni priporočljivo, saj lahko fruktooligosaharidi razpadejo, če so izpostavljeni visokim temperaturam. Jakon sirup uporabite kot nadomestek drugih tekočih sladil, na primer melase, koruznega sirupa ali trsnega soka, v enakih količinah.

POVZETEK

Jakon sirup je sladilo, bogato z fruktooligosaharidi, vrsto vlaken, ki jih ne moremo prebaviti. Študije na ljudeh in živalih kažejo, da jakon sirup lahko pomaga znižati raven sladkorja v krvi in ravni inzulina.

Odsvetovana sladila na ketogeni dieti

6 odsvetovanih sladil pri nizkohidratni in ketogeni dieti

Obstaja veliko nizkohidratnih sladil, ki jih na ketogeni dieti lahko uporabljate, a prav tako obstaja veliko sladil, ki se jih morate izogibati.

Tukaj je nekaj sladil, ki so visoko hidratni, lahko povečajo raven sladkorja v krvi in ​​prekinejo ketozo:

  • Maltodekstrin: To visoko predelano sladilo je izdelano iz škrobnih rastlin, kot so riž, koruza in pšenica in vsebuje enako količino kalorij in ogljikovih hidratov kot navadni sladkor.
  • Med: Visokokakovostni med vsebuje antioksidante in hranila, zaradi česar je boljša izbira kot rafinirani sladkor. A tako kot sladkor tudi med vsebuje veliko kalorij in ogljikovih hidratov in zato ni primeren za ketogeno dieto.
  • Kokosov sladkor: Pridobljen je iz sokov kokosove palme. Kokosov sladkor se absorbira počasneje kot navadni sladkor. Vsebuje veliko fruktoze, kar lahko vpliva na raven krvnega sladkorja.
  • Javorjev sirup: Javorjev sirup vsebuje mikrohranila, kot sta mangan in cink, vendar vsebuje visoko vsebnost sladkorja in ogljikovih hidratov.
  • Agavin sirup: Vsebuje približno 85 % fruktoze, kar lahko zmanjša občutljivost na inzulin in prispeva k metaboličnemu sindromu, zato vam oteži uravnavanje ravni sladkorja v krvi.
  • Datlji: To suho sadje se pogosto uporablja za naravno sladkanje sladic. Vsebujejo majhno količino vlaknin, vitaminov in mineralov in veliko količino ogljikovih hidratov.

POVZETEK

Bodite pozorni na sladila, ki vsebujejo veliko sladkorja in ogljikovih hidratov, če sledite ketogeni prehrani. Med njimi so maltodekstrin, med, kokosov sladkor, javorjev sirup, nektar agave in datlji.

Zaključek – 6 najboljših sladil pri nizkohidratnih dietah

Pri ketogeni dieti morate omejevati zaužite ogljikove hidrate in zmanjšati količino dodanega sladkorja zato, da vaš organizem pride v stanje ketoze. Na srečo obstaja veliko sladil, ki jih je še vedno mogoče uporabiti pri ketogeni dieti. Pri nas si lahko priskrbite stevijo, eritritol in SugarSweet, ki je mešanica obeh. Zdravo sladkanje!

 

Naravno sladilo Prehrana Stevija Zdravje
Nazaj
Kaj jesti pred tekom?
Naprej
6 pogostih napak pri vadbi na tekalni stezi